Uczniowie SU postanowili włączyć się w pracę szkolnej świetlicy, na której przebywają głównie uczniowie klasy pierwszej.
Po rozmowie z nauczycielami pracującymi na świetlicy ustalono dokładnie terminy dodatkowych dyżurów tak, aby nie kolidowały
z lekcjami i przypadały na godziny „dużej aktywności” dzieciaków. Przewodnicząca SU Julia z 3b wybrała grupę 6 uczennic z klas trzecich, ale nie tylko takich, które miały młodsze rodzeństwo i wiedziały jak postępować z najmłodszymi uczniami. Wybrała również dziewczyny, które cechowała kreatywność, stanowczość i cierpliwość.
Na pierwszych zajęciach świetlicowych uczennice klas trzecich wykonywały polecenia nauczycielki, ale z biegiem czasu nauczyły się samodzielności, czyli przede wszystkim obserwacji uczniów. Pierwszoklasiści są bardzo otwarci i bardzo szybko zaprzyjaźnili się z trzecioklasistami. Przede wszystkim prosili o pomoc w odrabianiu lekcji. Praca nad zadaniami nie zabierała im dużo czasu więc dość szybko przechodzili do gier planszowych lub rysowania. Czasami chcieli sobie po prostu porozmawiać ze starszymi koleżankami o swoich problemach lub o lekcjach w starszych klasach. Nauczycielka opiekującą się świetlicą zauważyła bardzo szybko, że zawsze, kiedy na świetlicy były uczennice z klas III jej podopieczni pracowali zdecydowanie lepiej i ciszej. Sprawniej odrabiali zadania, chętniej przygotowywali nowe rysunki na szkolne gazetki, rozmawiali, a nie krzyczeli.
Drugie zadanie SU realizował w przedszkolu położonym tuż obok szkoły, z którego dzieciaki przyjdą do SP nr 2 w następnym roku szkolnym. W porozumieniu z dyrektorką przedszkola pani M.Janik zorganizowała cykl czytania bajek dzieciom z dwóch grup przez uczniów SP. Ze względu na dużą ilość dodatkowych zajęć w przedszkolu ostatecznie ustalono, że czytanie bajek będzie odbywać się raz w miesiącu. Na pierwszym spotkaniu uczennice klas III czytały fragmenty przygód żeglarza Sindbada.

Julia i Zosia czytają pierwsze opowiadanie o Sindbadzie Zeglarzu.

Po naradzie postanowiono, że na następnym spotkaniu po przeczytaniu fragmentu opowiadania o Sindbadzie
przedszkolaki wykonają żaglówkę techniką orgiami. Pomysł okazał się bardzo trafny, a starszaki i średniaki
z dużym zaciekawieniem przyjęli pomoc od starszych uczniów.
 
Julia i Wiktoria czytają opowiadanie o Sindbadzie Zeglarzu.

Kolejne spotkanie odbyło się tuż przed Bożym Narodzeniem, dlatego uczennice klas siódmych przeczytały opowiadanie o Aniołach,
a potem wykonały prace plastyczne, czyli figurki aniołków do powieszenia na choince techniką orgiami.

 
Ula i Karolina czytają opowiadanie o Aniołach.         Ula pomaga średniakom w wykonaniu aniołków.