Pierwsza wizyta na UP
Kolejne zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej odbyły się w Instytucie Biologii UP w Krakowie. Tematem zajęć była hierarchiczna budowa organizmu człowieka.
Na początku pan doktor Marek Guzik przedstawił prezentację multimedialną dotyczącą tkanek zwierzęcych oraz budowy organizmu organizmu człowieka pod kątem współpracy narządów i układów. W oparciu o prezentację i obserwacje mikroskopowe wykonaliśmy karty pracy związane z budową i funkcją tkanek zwierzęcych.
Największe problemy pojawiły się przy wykonywaniu schematycznych rysunków obserwowanych tkanek. Pomocnymi okazały się wskazówki udzielane przez panią profesor Wolosik.
Kolejnym ciekawym zajęciem było rozłożenie fantoma. Każda wyjęta część była szczegółowo omówiona przez prowadzących. Złożenie modelu stanowiło niemały problem, ale dzięki wskazówką pana doktora Guzika daliśmy radę.
Po zajęciach mieliśmy trochę czasu wolnego,który spędziliśmy na krakowskim rynku. Podsumowując zajęcia te były bardzo ciekawe i pouczające.

Więcej zdjęć – tutaj

 

 

 

 

 

Druga wizyta na UP
16 grudnia 2017 roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w kolejnych zajęciach z innowacji pedagogicznej. Równo o 8 rano wszyscy stawili się na miejscu zbiórki. Pomimo niewyspania każdy z nas z uśmiechem wsiadał do busa. Nasz przyjazd do dawnej stolicy Polski znacznie opóźnił się, jednak koło godziny 11 dojechaliśmy do Instytutu Biologii U. P.
W pracowni zastaliśmy stół pełen produktów spożywczych, w szczególności owoców i warzyw. Celem zajęć było
nabycie oraz utrwalenie umiejętności planowania i opisywania doświadczeń (problem badawczy, hipoteza, próba kontrolna, próba badawcza, obserwacje i wniosek). Po krótkiej informacji na temat obserwacji i eksperymentu biologicznego przedstawionej przez panią prof. Alicję Walosik, przystąpiliśmy do pracy w oparciu o wcześniej otrzymane karty pracy.
Doświadczenia:
-badanie stężenia rtęci w danych produktach spożywczych (pomarańcza, włosy, ogórek, pomidor),
-wykrywanie białka w tkance mięśniowej i nasionach roślin,
-badanie obecności tłuszczu w nasionach roślin i w tkance mięśniowej serca,
-wykrywanie glukozy w różnych rodzajach owoców.
Druga część zajęć poświęcona była budowie i pracy serca człowieka. Pan doktor Marek Guzik pokazywał nam prawdziwe serce świni. Narząd ten jest bardzo podobny do naszego, tak, że prowadzący mógł nam wytłumaczyć jego działanie i pokazać aortę, komory, zastawki, przedsionki, tętnice. Dzięki temu mogliśmy lepiej zrozumieć jego budowę oraz jak serce działa i utrzymuje nas przy życiu.
Zajęcia były niezwykle ciekawe i z niecierpliwością czekamy na kolejne.
Magda Siedlarczyk kl. 7a
Wikoria Wandor kl. 2c

Więcej zdjęć – tutaj